Joseph Haydn and his London Disciples

CD album cover 'Joseph Haydn and his London Disciples' (GEN 19650) with Rebecca Maurer

GEN 19650 EAN: 4260036256505

8.2.2019 Special offer
18.90 € 16.90 €

We ship worldwide without shipping costs. Payment methods: PayPal, direct debit, credit card.

What did Haydn sound like while he was on tour in London, giving concerts and teaching? Today, nobody perhaps comes closer to the sound from that time than Rebecca Maurer, who plays here on her original London fortepiano from 1816. Furthermore, the internationally sought-after fortepiano virtuoso does this with dazzling technique and immaculate stylistic confidence. The repertoire is also sensational, above all because it is not every day that one finds world premiere recordings by Haydn students on program flyers: fragrant music of Sentimentalism with some hints of Romanticism by Thomas Haigh and Christian Ignatius Latrobe. Outstanding repertoire!



Ouverture
"Rebecca Maurer präsentiert sowohl die Musikstücke – überwiegend in Weltersteinspielungen – als auch das historische Instrument wunderbar. Hinreißend!"
20.November 2020

Toccata
"Sie schöpft die Möglichkeiten des Klaviers voll aus, und das resultiert in farbenreiche und dynamisch sehr differenzierte Interpretationen. Diese CD ist eine ideale Verbindung von Musik, Instrument und Interpretation." Review in the magazine Toccata of January 2020

musica Dei donum
"Rebecca Maurer fully explores the possibilities of the Broadwood, which results in colourful and dynamically differentiated performances. This disc is an ideal combination of music, instrument and interpretation."Read the whole review (November 2019) by Johann van Veen here on musica-dei-donum.org.

Die Tonkunst
"Die Zusammenstellung von Meisterwerken Haydns, die für den Konzertsaal bestimmt sind, und eher für den Salon und das häusliche Musizieren vorgesehenen Kompositionen von Schülern und Adepten des hochverehrten Komponisten ist eine kluge Entscheidung und setzt die sehr weitgehende Kenntnis des Repertoires der Londoner Szene voraus (...) Die brillanten Aufnahmen gehören in jede Sammlung von Einspielungen der Hoch- schulen, musikwissenschaftlichen Institute und Rundfunkanstalten." Read the whole review of August 2019 here.

Gramophone
„...the ‘open pedal’ passages in the opening movement are given an otherworldly sound“.

Musicallifeiten
"Met virtuoos, maar ook dichterlijk gevoelig en kraakhelder, stilistisch raak spel op een goed geconserveerde Broadwood uit 1816 weet zij sterk te overtuigen. Een ware, uitstekend geslaagde trouvaille." Read the whole review from August 2019 on the website of Musicallifeiten.

CD Hotlist
"It’s worth noting that several of these are world-premiere recordings, but the primary attraction of this disc is Maurer’s lovely, sensitive playing–followed closely by the unusual and sometimes slightly bizarre characteristics of the pieces written in tribute to Haydn." Read the whole review of June 2019 on the website of CD Hotlist.

Cinemusical
"Maurer’s performances are quite exquisite with a real feel for this music. However, these are not historical exercises alone, she shapes this music and brings it to life making for a truly engaging experience even in the lesser-known pieces. One wonders if she might consider tackling a complete Haydn cycle some day." Read the review (June 2019) here on the website of Cinemusical.

BBC Radio 3 / March 2019
"...an intresting recital, well played and recorded." Listen to the Review hereon the website of BBC Radio 3.

Early Music Review
"Maurer plays the lesser works of Haigh and Latrobe with as much insight and respect that she brings to the Haydn. To cap off what is both an interesting and extremely well-played and recorded CD, the presentation is exemplary, including not only notes on music and performer but also colour photographs and a description of the piano."Read the whole review of 02.04.2019 on the website of Early Music Review.

Neue (musikalische) Blätter
"Die Freude am Hören vergeht bei dieser Aufnahme auch nach dem dritten, siebenten oder neunten Mal nicht. Und das liegt an der großen Qualität und Ausgewogenheit der technisch ebenso hochwertigen Produktion." Read the whole review (June 2019) here on the website ofNeue (musikalische) Blätter.

WDR Tonart
CD of the Week
You can read the whole review at the website

HörBar nmz
"Ein Programm, das einem die Ohren weit öffnen sollte." The whole review (June 2019) here on the website of HörBar nmz.

SWR 2
March, 28 2019: SWR 2 Musikstunde

Nürnberger Zeitung March 2019

SWR 2
February, 25 2019
Review by Kerstin Gebel

DLF Kultur
Review by Holger Hettinger, Februar, 13, 2019

Nürnberger Nachrichten
Review February, 12, 2019

BR Klassik
Review by Volker Sellmann, February, 10, 2019

kulturradio rbb
Review by Bernhard Schrammek, February, 25, 2019

Fono Forum / June 2019
Beeindruckend aber ist vor allem Mauerers Umgang mit dem Broadwood-Flügel: Sie dosiert genau den Einsatz des Prdals, dass alles klar und billant bleibt und gleichzeitig die großen Klangmöglichkeiten des Fortepianos voll zur Geltung kommen können. Sie entlockt dem historischen Instrument voluminösen Klangrausch, aber auch sanfte, innige Momente.

Die Presse
"Eine erquickliche, zum Teil amüsante Lehrstunde in Sachen Wiener Klassik erteilt uns die Pianistin Rebecca Maurer - aus Londoner Blickwinkel" 24.4.2019
To the review.

Radio Stephansdom
CD of the day May, 2 2019

Review on Opus Klassiek

Rebecca Maurer Fortepiano and Harpsichord

What did Haydn sound like while he was on tour in London, giving concerts and teaching? Today, nobody perhaps comes closer to the sound from that time than Rebecca Maurer, who plays here on her original London fortepiano from 1816. Furthermore, the internationally sought-after fortepiano virtuoso does this with dazzling technique and immaculate stylistic confidence. The repertoire is also sensational, above all because it is not every day that one finds world premiere recordings by Haydn students on program flyers: fragrant music of Sentimentalism with some hints of Romanticism by Thomas Haigh and Christian Ignatius Latrobe. Outstanding repertoire!



Ouverture
"Rebecca Maurer präsentiert sowohl die Musikstücke – überwiegend in Weltersteinspielungen – als auch das historische Instrument wunderbar. Hinreißend!"
20.November 2020

Toccata
"Sie schöpft die Möglichkeiten des Klaviers voll aus, und das resultiert in farbenreiche und dynamisch sehr differenzierte Interpretationen. Diese CD ist eine ideale Verbindung von Musik, Instrument und Interpretation." Review in the magazine Toccata of January 2020

musica Dei donum
"Rebecca Maurer fully explores the possibilities of the Broadwood, which results in colourful and dynamically differentiated performances. This disc is an ideal combination of music, instrument and interpretation."Read the whole review (November 2019) by Johann van Veen here on musica-dei-donum.org.

Die Tonkunst
"Die Zusammenstellung von Meisterwerken Haydns, die für den Konzertsaal bestimmt sind, und eher für den Salon und das häusliche Musizieren vorgesehenen Kompositionen von Schülern und Adepten des hochverehrten Komponisten ist eine kluge Entscheidung und setzt die sehr weitgehende Kenntnis des Repertoires der Londoner Szene voraus (...) Die brillanten Aufnahmen gehören in jede Sammlung von Einspielungen der Hoch- schulen, musikwissenschaftlichen Institute und Rundfunkanstalten." Read the whole review of August 2019 here.

Gramophone
„...the ‘open pedal’ passages in the opening movement are given an otherworldly sound“.

Musicallifeiten
"Met virtuoos, maar ook dichterlijk gevoelig en kraakhelder, stilistisch raak spel op een goed geconserveerde Broadwood uit 1816 weet zij sterk te overtuigen. Een ware, uitstekend geslaagde trouvaille." Read the whole review from August 2019 on the website of Musicallifeiten.

CD Hotlist
"It’s worth noting that several of these are world-premiere recordings, but the primary attraction of this disc is Maurer’s lovely, sensitive playing–followed closely by the unusual and sometimes slightly bizarre characteristics of the pieces written in tribute to Haydn." Read the whole review of June 2019 on the website of CD Hotlist.

Cinemusical
"Maurer’s performances are quite exquisite with a real feel for this music. However, these are not historical exercises alone, she shapes this music and brings it to life making for a truly engaging experience even in the lesser-known pieces. One wonders if she might consider tackling a complete Haydn cycle some day." Read the review (June 2019) here on the website of Cinemusical.

BBC Radio 3 / March 2019
"...an intresting recital, well played and recorded." Listen to the Review hereon the website of BBC Radio 3.

Early Music Review
"Maurer plays the lesser works of Haigh and Latrobe with as much insight and respect that she brings to the Haydn. To cap off what is both an interesting and extremely well-played and recorded CD, the presentation is exemplary, including not only notes on music and performer but also colour photographs and a description of the piano."Read the whole review of 02.04.2019 on the website of Early Music Review.

Neue (musikalische) Blätter
"Die Freude am Hören vergeht bei dieser Aufnahme auch nach dem dritten, siebenten oder neunten Mal nicht. Und das liegt an der großen Qualität und Ausgewogenheit der technisch ebenso hochwertigen Produktion." Read the whole review (June 2019) here on the website ofNeue (musikalische) Blätter.

WDR Tonart
CD of the Week
You can read the whole review at the website

HörBar nmz
"Ein Programm, das einem die Ohren weit öffnen sollte." The whole review (June 2019) here on the website of HörBar nmz.

SWR 2
March, 28 2019: SWR 2 Musikstunde

Nürnberger Zeitung March 2019

SWR 2
February, 25 2019
Review by Kerstin Gebel

DLF Kultur
Review by Holger Hettinger, Februar, 13, 2019

Nürnberger Nachrichten
Review February, 12, 2019

BR Klassik
Review by Volker Sellmann, February, 10, 2019

kulturradio rbb
Review by Bernhard Schrammek, February, 25, 2019

Fono Forum / June 2019
Beeindruckend aber ist vor allem Mauerers Umgang mit dem Broadwood-Flügel: Sie dosiert genau den Einsatz des Prdals, dass alles klar und billant bleibt und gleichzeitig die großen Klangmöglichkeiten des Fortepianos voll zur Geltung kommen können. Sie entlockt dem historischen Instrument voluminösen Klangrausch, aber auch sanfte, innige Momente.

Die Presse
"Eine erquickliche, zum Teil amüsante Lehrstunde in Sachen Wiener Klassik erteilt uns die Pianistin Rebecca Maurer - aus Londoner Blickwinkel" 24.4.2019
To the review.

Radio Stephansdom
CD of the day May, 2 2019

Review on Opus Klassiek

What did Haydn sound like while he was on tour in London, giving concerts and teaching? Today, nobody perhaps comes closer to the sound from that time than Rebecca Maurer, who plays here on her original London fortepiano from 1816. Furthermore, the internationally sought-after fortepiano virtuoso does this with dazzling technique and immaculate stylistic confidence. The repertoire is also sensational, above all because it is not every day that one finds world premiere recordings by Haydn students on program flyers: fragrant music of Sentimentalism with some hints of Romanticism by Thomas Haigh and Christian Ignatius Latrobe. Outstanding repertoire!



Ouverture
"Rebecca Maurer präsentiert sowohl die Musikstücke – überwiegend in Weltersteinspielungen – als auch das historische Instrument wunderbar. Hinreißend!"
20.November 2020

Toccata
"Sie schöpft die Möglichkeiten des Klaviers voll aus, und das resultiert in farbenreiche und dynamisch sehr differenzierte Interpretationen. Diese CD ist eine ideale Verbindung von Musik, Instrument und Interpretation." Review in the magazine Toccata of January 2020

musica Dei donum
"Rebecca Maurer fully explores the possibilities of the Broadwood, which results in colourful and dynamically differentiated performances. This disc is an ideal combination of music, instrument and interpretation."Read the whole review (November 2019) by Johann van Veen here on musica-dei-donum.org.

Die Tonkunst
"Die Zusammenstellung von Meisterwerken Haydns, die für den Konzertsaal bestimmt sind, und eher für den Salon und das häusliche Musizieren vorgesehenen Kompositionen von Schülern und Adepten des hochverehrten Komponisten ist eine kluge Entscheidung und setzt die sehr weitgehende Kenntnis des Repertoires der Londoner Szene voraus (...) Die brillanten Aufnahmen gehören in jede Sammlung von Einspielungen der Hoch- schulen, musikwissenschaftlichen Institute und Rundfunkanstalten." Read the whole review of August 2019 here.

Gramophone
„...the ‘open pedal’ passages in the opening movement are given an otherworldly sound“.

Musicallifeiten
"Met virtuoos, maar ook dichterlijk gevoelig en kraakhelder, stilistisch raak spel op een goed geconserveerde Broadwood uit 1816 weet zij sterk te overtuigen. Een ware, uitstekend geslaagde trouvaille." Read the whole review from August 2019 on the website of Musicallifeiten.

CD Hotlist
"It’s worth noting that several of these are world-premiere recordings, but the primary attraction of this disc is Maurer’s lovely, sensitive playing–followed closely by the unusual and sometimes slightly bizarre characteristics of the pieces written in tribute to Haydn." Read the whole review of June 2019 on the website of CD Hotlist.

Cinemusical
"Maurer’s performances are quite exquisite with a real feel for this music. However, these are not historical exercises alone, she shapes this music and brings it to life making for a truly engaging experience even in the lesser-known pieces. One wonders if she might consider tackling a complete Haydn cycle some day." Read the review (June 2019) here on the website of Cinemusical.

BBC Radio 3 / March 2019
"...an intresting recital, well played and recorded." Listen to the Review hereon the website of BBC Radio 3.

Early Music Review
"Maurer plays the lesser works of Haigh and Latrobe with as much insight and respect that she brings to the Haydn. To cap off what is both an interesting and extremely well-played and recorded CD, the presentation is exemplary, including not only notes on music and performer but also colour photographs and a description of the piano."Read the whole review of 02.04.2019 on the website of Early Music Review.

Neue (musikalische) Blätter
"Die Freude am Hören vergeht bei dieser Aufnahme auch nach dem dritten, siebenten oder neunten Mal nicht. Und das liegt an der großen Qualität und Ausgewogenheit der technisch ebenso hochwertigen Produktion." Read the whole review (June 2019) here on the website ofNeue (musikalische) Blätter.

WDR Tonart
CD of the Week
You can read the whole review at the website

HörBar nmz
"Ein Programm, das einem die Ohren weit öffnen sollte." The whole review (June 2019) here on the website of HörBar nmz.

SWR 2
March, 28 2019: SWR 2 Musikstunde

Nürnberger Zeitung March 2019

SWR 2
February, 25 2019
Review by Kerstin Gebel

DLF Kultur
Review by Holger Hettinger, Februar, 13, 2019

Nürnberger Nachrichten
Review February, 12, 2019

BR Klassik
Review by Volker Sellmann, February, 10, 2019

kulturradio rbb
Review by Bernhard Schrammek, February, 25, 2019

Fono Forum / June 2019
Beeindruckend aber ist vor allem Mauerers Umgang mit dem Broadwood-Flügel: Sie dosiert genau den Einsatz des Prdals, dass alles klar und billant bleibt und gleichzeitig die großen Klangmöglichkeiten des Fortepianos voll zur Geltung kommen können. Sie entlockt dem historischen Instrument voluminösen Klangrausch, aber auch sanfte, innige Momente.

Die Presse
"Eine erquickliche, zum Teil amüsante Lehrstunde in Sachen Wiener Klassik erteilt uns die Pianistin Rebecca Maurer - aus Londoner Blickwinkel" 24.4.2019
To the review.

Radio Stephansdom
CD of the day May, 2 2019

Review on Opus Klassiek